یادداشت کودک و نوجوان به مناسبت روز پرستار | مثل فرشته‌ها!
  • کد مطالب: ۱۳۷۴۱۶
  • /
  • ۰۹ آذر‌ماه ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۲

یادداشت کودک و نوجوان به مناسبت روز پرستار | مثل فرشته‌ها!

با نگاهی به تقویم می‌بینید امروز سالروز تولد شجاع‌ترین، مهربان‌ترین و خوب‌ترین خواهر دنیا، یعنی حضرت زینب(س)، و روز پرستار است.

طیبه ثابت  - اول هر کار به نام خدای دانا و توانا، همان پروردگاری که در قلب ما مهربانی گذاشت تا در روز‌های سخت بیماری، دلسوز و پرستار یکدیگر باشیم.

خب، دوستان خوب کوله‌پشتی! ان‌شاءا... که در کنار خانواده و دوستان، خوب و خوش و سلامت باشید و لحظه‌هایتان را با آموختن مطالب مفید، غنیمت بشمارید و نگذارید وقت و عمر باارزشتان بیهوده بگذرد.

با نگاهی به تقویم می‌بینید امروز سالروز تولد شجاع‌ترین، مهربان‌ترین و خوب‌ترین خواهر دنیا، یعنی حضرت زینب (س)، و روز پرستار است.

حضرت زینب (س) پس از شهادت امام حسین (ع) در ۱۴ قرن پیش، وقتی دیگر هیچ مرد جنگاوری برای مراقبت از کودکان و زنان کاروان زنده نمانده بود، از همه‌ی کودکان و زنان مجروح و مصیبت‌دیده مراقبت کرد و از هر پرستاری بهتر به آنان امیدواری داد.

او الگوی خوبی برای همه‌ی پرستاران دنیاست.

در روز‌هایی که بیماری کرونا بیشتر در حال جولان دادن بود، پرستاران بیش از گذشته فداکاری کردند و به این دلیل که سلامت بیمارشان یک لحظه به خطر نیفتد، چشم بر هم نگذاشتند و حتی خودشان در برابر خطر همیشگی قرار داشتند.

بیایید برای همه‌ی این فرشته‌های زمینی دعا کنیم تا از مراقبت و پرستاری خسته نشوند. خوب است بدانید در دین زیبای ما، اسلام، احادیث و روایات فراوانی از پیامبر (ص) و امامان معصوم درباره‌ی پرستاری، محبت و خوش‌رفتاری با بیماران به جای مانده است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، روز تولد فلورانس نایتینگل، پرستار ۲۰۰ سال گذشته‌ی فلورانسی، در تقویم ما روز پرستار شناخته می‌شد، اما با انقلاب اسلامی، این روز به تولد حضرت زینب (س)، بزرگ بانوی اسلام، تغییر کرد تا الگوی متناسب‌تری با فرهنگ و دین ما باشد.

 

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.